Monday, October 18, 2010

jika cinta dia bukan milik ku


hari ini...
dia kata..dia cintakan saya...
besok?
dia kata...dia akan cintakan saya juga...
lusa?
dia kata..dia tetap akan cintakan saya...
sampai bila?
dia kata..dia janji sampai bila2...

itu kata dia...

saya kata..
hari ini...saya cintakan dia...
besok..saya yakin saya masih cintakan dia...
lusa..pasti saya masih cintakan dia..
sampai bila...mungkin selagi saya bernyawa...

tapi...
itu kata dia...itu kata saya...
bukan saya yang tentukan hati dia akan tetap jadi milik saya selamanya...
bukan kuasa saya untuk pastikan cinta dia hanya untuk saya..
diluar kemampuan saya untuk halang dia dari jatuh hati pada yang lain selain saya..

bukan kuasa dia juga untuk pastikan saya sentiasa jadi miliknya..
bukan kemampuan dia untuk tentukan yang cinta saya selamanya untuk dia..
bukan dia yang tentukan yang saya akan sentiasa ada untuknya...


kerana..
cinta itu..
sebenarnya milik Allah...
kasih itu...
anugerah Allah..
sayang itu..
hadiah Allah...

Allah bagi pinjam cinta dia pada saya...
semuanya milik Allah...
hanya Allah yang mampu kekalkan cinta dia untuk saya...
hanya Allah yang berhak tentukan yang dia akan jadi milik saya selamanya..
hanya Allah jualah yang berkuasa kekalkan kasih sayang dia hanya untuk saya...

tapi...
jika takdir Allah adalah sebaliknya...
jika kasih dia untuk saya hanya sementara...
jika cinta dia untuk saya bukan untuk selamanya..
jika hati dia bukan pada saya hingga ke akhirnya...
siapalah saya untuk mempersoalkannya...
siapalah saya untuk mempertikaikannya...
siapalah saya untuk menghalangnya...

kerana..segalanya adalah milik Allah jua..

kerana itu..
saya redha jika cinta,kasih,sayang yang Allah hadiahkan pada saya hari ini..
ditarik semula oleh tuannya..
saya pasrah jika hatinya..ditakdirkan bukan milik saya lagi suatu hari nanti...
saya akur..jika..hatinya diisi insan lain yang lebih berhak suatu ketika nanti..
kerana....semua itu milik Allah...

cuma..
rayu saya pada tuhan...
jangan ambil semula cintanya dari saya..
jangan tarik semula kasihnya untuk saya...
jangan palingkan hatinya dari saya..
jangan padamkan sayangnya untuk saya..
izinkan dia menyayangi saya seumur hidupnya..
benarkan kami sentiasa bersama dalam cinta...
biarkan kami kekal berdua di dunia..sampai ke syurga...

benar...cinta itu milik-Mu..
tapi benarkan kami memilikinya..
benar...kasih itu milik-Mu..
tapi izinkan kami merasainya...
benar..sayang itu milik-Mu..
tapi biarkan ianya kekal bersama kami selamanya...

kasihanilah kami...rahmatilah kami...bahagiakanlah kami..
hanya pada-Mu kami merayu...
hanya pada-Mu kami mengharap...
hanya pada-Mu kami memohon...

pertemukanlah jodoh kami...kekalkanlah...dan temukanlah kami semula di syurga...

amin...ya Allah...

No comments:

HAK MILIK NUR SHAHIRAH BINTI AHMAD