Saturday, April 30, 2011

KENAPA WANITA SENANG MENANGIS???

Seorang anak laki-laki
kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa
ibu menangis?"

"Kerana aku seorang
wanita", kata sang ibu kepadanya.

"Aku tidak mengerti",
kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya
dan berkata, "Dan kau tak akan pernah
mengerti"

Kemudian anak laki-laki
itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa
ibu suka menangis tanpa alasan?"

"Semua wanita menangis
tanpa alasan", hanya itu yang dapat
dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu
pun lalu tumbuh menjadi seorang
laki-laki dewasa, tetap ingin tahu
mengapa wanita menangis.

Akhirnya ia menghubungi
Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa
wanita begitu mudah menangis?"

Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan
seorang wanita, ia diharuskan untuk
menjadi seorang yang istimewa. Aku
membuat bahunya cukup kuat untuk
menopang dunia; namun, harus cukup
lembut untuk memberikan kenyamanan "

"Aku memberikannya
kekuatan dari dalam untuk mampu
melahirkan anak dan menerima penolakan
yang seringkali datang dari anak-anaknya "

"Aku memberinya
kekerasan untuk membuatnya tetap tegar
ketika orang-orang lain menyerah, dan
mengasuh keluarganya dengan penderitaan
dan kelelahan tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan
untuk mencintai anak-anaknya dalam
setiap keadaan, bahkan ketika anaknya
bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan
untuk mendukung suaminya dalam
kegagalannya dan melengkapi dengan
tulang rusuk suaminya untuk melindungi
hatinya "

"Aku memberinya
kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa
seorang suami yang baik takkan pernah
menyakiti isterinya, tetapi kadang
menguji kekuatannya dan ketetapan
hatinya untuk berada disisi suaminya
tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku
memberinya air mata untuk dititiskan dan
ini adalah khusus miliknya untuk
digunakan bilapun ia perlukan."

"Kau tahu;¿kecantikan
seorang wanita bukanlah dari pakaian
yang dikenakannya, susuk yang ia
tampilkan, atau bagaimana ia menyisir
rambutnya."

"Kecantikan seorang
wanita harus dilihat dari matanya,
kerana itulah pintu hatinya.. Tempat
dimana cinta itu ada."

YONG TAU FU

assalamualaikum

cheq ainey dalam jiwa kacau sikit...
last paper esok..paper marketing..huhuuu..malasnya lah nak study..
disebabkan malas nak study...cheq pon terpikir la nak uat apa balik nanti..
tetiba terpikir.."balik umah nanti ada pasar malam...bley la beli YONG TAU FU".
tetiba ja terpikir pasal YONG TAU FU yang memang favourite cheq...
terliur dah ney..huhuhu...sedapnya la kan kalau bley makan sekarang..
semangat nak balik jadi lagi berkobar-kobar ney..
bukan semangat nak balik umah..tapi nak makan YONG TAU FU ja...
hahhahaa..
nak tau asal-usul YONG TAU FU???mey nak cita..


Yong tau fu (juga dieja yong tao foo, yong tau foo, atau yong tau hu, 酿豆腐) ialah sejenis hidangan sup Cina Hakka yang kerap didapati di Singapura dan Malaysia.
Di Malaysia, kawasan Ampang di Kuala Lumpur khususnya terkenal dengan hidangan ini. Hidangan ini dimulakan pada awal 1960-an oleh sebuah restoran bernama "Chew Kuan" di mana tauhu dibubuh pes daging ikan atau khinzir, dan dengan itu hidangan ini bernama "Yong Tau Foo," yang bermaksud "tauhu yang dibubuh." Sejak itu beraneka sayur-sayuran dan masakan goreng juga turut dibubuhi sedemikian, jadi nama Yong Tau Foo pun digunakan untuk memaksudkan mana-mana makanan yang disajikan sedemikian.


zaman sekarang YONG TAU FU dah halal..tak letak dah daging khinzir tue..
hampa boley pilih nak letak apa dalam yong tau fu tue..janji halal ye..

pilih2 nak apa..heheheeee


ney yong tau fu zaman sekarang...

YONG TAU FU ney depend pada kuah dia..kalau kuahnya sedap..
maka sedap la YONG TAU FU tue...susah nak cari yang sedap...
tersangat la susah..dekat tempat che ada satu tempat ja yang sedap...
terbaik la kalau dapat makan...sedap sangat2...ney cheq ada resepi kuah
YONG TAU FU..cheq tak torai lagi...hehehe..hampa rajin hampa torai la..

cara-cara nak buat KUAH YONG TAU FU

Untuk Kuah Manis
1 Camca Besar Minyak Masak
2 Ulas bawang putih (dimayang @tumbuk)
1 Botol kecil Sos Tiram (Maggi)
2 Camca besar tepung jagung
3 Camca besar Kacang Manis (Ade di Pasaraya)
gula secukup rasa
Sedikit air(ikut selera, kalau nak
pekat, air sikit)


Kuah Pedas

½ Botol Sos cili
½ Botol Sos tomato
½ keping manisan atau gula melaka
1 Camca besar cuka
Sedikit garam
10 biji cili padi
1 camca kecil belacan
Sedikit air(ikut selera, kalau nak
pekat, air sikit)

Cara memasak kuah manis.

1. Panaskan minyak dalam kuali kemudian tumis bawang putih.
2. Masukkan air, lepas tu masukkan tepung jagung yang telah dibancuh dengan air.
Masukkan bahan selebihnya dan campur dengan air dan kacau sehingga mendidih,
Siap.....


Untuk kuah pedas

Campurkan kesemua bahan -bahan kuah pedas dan campur sedikit air,kacau sehinggan masak.
Siap.....


okey...selamat mencuba ye...

faceblog

Post

about

SELAMAT DATANG DIUCAPKAN KEPADA SEMUA YANG SUDI HADIR KE THE FACEBLOG. TUJUAN FACEBLOG DIWUJUD IALAH ATAS DASAR UNTUK MENGUMPUL DAN MEMBINA SATU KOMUNITI BLOGGER KHUSUSNYA DI SELURUH MALAYSIA DAN DUNIA AMNYA. MARILAH KITA BERSATU DAN BERKERJASAMA DALAM MEMBANTU RAKAN-RAKAN BLOGGER KITA DI SELURUH MALAYSIA. SEPERTIFACEBOOK, KAMI JUGA MEMPUNYAI TUJUAN YANG SAMA IAITU MENJALINKAN HUBUNGAN YANG LEBIH ERAT ANTARA PARA BLOGGER DI SELURUH MALAYSIA SELARAS DENGAN TEMA YANG KAMI GUNAKAN IAITU SEAKAN-AKAN TEMAFACEBOOK. SERTAILAH KAMI DAN BERSAMA KITA MEMERIAHKAN DUNIA BLOG MALAYSIA.
TERIMA KASIH


Edit

Friday, April 29, 2011

BILA DIRI TAK DIHARGAI


assalamualaikum
hari ney cheq nak buat entry emo sikit..hehhee...
tetiba ja rasa kan bila penat-penat study untuk paper marketing..
lepas study tue..duduk relax-relax kejap..
then tetiba ja terpikir macam diri ney tak dihargai...

hampa-hampa penah rasa tak macam diri ney tak dihargai...
penah tak rasa macam kita ingat orang tue..
then dia tak ingat dekat kita pon...mesej pon tak..
satu lagi..penah tak rasa kita ja selalu nak tanya khabar
tapi dia tak penah rasa pon...
penah rasa tak???

kalau penah rasa...macam tue la yang cheq rasa..
kadang-kadang rasa macam nak give up ja..
bila kita buat tak tau...dia lagi la buat tak tau...
siapa la kita ney dia nak ingat...
sampai cheq pikir macam tue...
sedey pulak rasa...

macam mana nak atasi rasa ney ye..
cuba bagi tau sikit caranya...

...HATE WHEN I FEEL LIKE THIS...

Wednesday, April 27, 2011

terima kasih..

.......TERIMA KASIH......

mesti hampa pelik kan kenapa cheq buat entri terima kasih ney....
sepanjang cheq hidup la sampai umur cheq dah nak masuk 20,
cheq tak pernah ambil pusing pon pasal perkataan TERIMA KASIH ney...
rupa-rupanya membe cheq ney kesah dengan perkataan ney...
memang cheq kagum la dengan membe ney...mesti hampa kata
TERIMA KASIH small matter la...tak ucap pon tak pa...
tapi bagi cheq tak...TERIMA KASIH tue bermakna...
mai nak terang sikit pasal ney..

Ucapan “Terima Kasih” biasa diucapkan seseorang pada saat menerima sesuatu dari orang lain. Sesuatu ini biasanya berupa bantuan, hadiah atau pemberian lain dari orang lain yang dianggap bermakna oleh penerima sesuatu tersebut. Tapi di zaman sekarang ini, ucapan terima kasih kadang-kadang tidak terucap saat kita menerima bantuan dari orang lain. Misalnya saja ketika si A membantu si B, harusnya si B mengucapkan terima kasih. Si A membantu dengan ikhlas, alangkah baiknya si B mengucapkan terima kasih. Kerana bagi si A ucapan terima kasih sangat bermakna sekali.Jadi ucapkan terima kasih ketika anda menerima bantuan dari orang lain. Apapun bentuk bantuan atau pemberian orang lain tersebut. Dari sekedar diambilkan minum oleh teman sampai dengan diberikan hadiah besar. Kerana ucapan terima kasih, walaupun sederhana tapi sangat bermakna.

susah ka nak ucap TERIMA KASIH....tak kira la yang pangkat tinggi ka rendah ka... yang pangkat tinggi tue...tak rugi pon ucap TERIMA KASIH dekat yang pangkat rendah... pangkat, harta, darjat dan macam-macam lagi la...semua tu dunia saja... ucap terima kasih ney buat orang pandang mulia dekat kita ada la...

MORAL OF THE STORY: ringan-ringankan lah mulut anda menyebut perkataan TERIMA KASIH



"Khusaini noryazid nak lukis muke korang"


salam....
sebelom cheq pegi jawab exam pukul 9 jap agi...
cheq nak update blog dulu....
lepas penat lelah ngafal tuk course MALAYSIAN ECONOMY..
cheq pegi la jalan2 kat blog..
then jumpa satu entry ney kat sowg blogger ney...

nak tau gamba apa kat atas tue...
haaa....tue la khusaini noryazid....
dy ada buat segmen...so cheq nak join la...
ney gamba cheq..



kenapa kena lukis gambar ney????

gamba ney masa sem 1 dekat UITM PERLIS...
dengan tak tau hidup U macam mana..still dalam memory kenangan masa sem 1.
muka pon still macam bebudak masa sem 1...suci n bersih
sekarang dah lain sikit...matured sikit...
....i love dis picture...
*kenangan permulaan hidup sebagai student UITM*

Saturday, April 23, 2011

FAKTA UNIK MENGATASI STRESS



salam....cheq ainey nak cerita sikit pasal stress..
al-maklumlah dah masuk musim exam kan..
so macam2 la cheq tengok gelagat membe dok menghafal...
cheq pon tengah serabowt ney...
so saja la nak update blog ainey...
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ok...cheq dapat sumber pasal nak tangani stress ney dari sumber2
yang boley dipercayai.....
nak kongsi la sikit...ada 5 fakta unik tok tangani stress

first:
kajian Universiti Berlin,Jerman mendapati 1 minit ketawa bersamaan dengan 45 minit senaman ringan yang melegakan tekanan.Ini bermakna ketawa mengelakkan stress.

kalau korang stress...korang gelak ja puas2..tapi jangan gelak
sorang2...nanti membe korang tengok pelik pulak..
kan lain jadinya....korang tengok la apa2 ja yang bley buat
korang gelak...contohnya macam ney...


second:
Kata pakar, 20 minit bermain Playdoh dapat mengurangkan tekanan darah.Aktiviti menguli,mengimpal dan memicit boleh menghilangkan tekanan.
ney la playdohnya...
selama ney cheq ingat budak2 ja main ney..rupanya2 orang dewasa pon boley main..
tapi macam best kan kalau main playdoh ney...boley buat macam2 bentuk..
kalau main ney..kompom best...

third:
Banyakkan memakan seafood ,beras perang , dan kekacang.Semua ini adalah pemangkin thiaccin untuk merangsang mood.

kalau korang tak mampu makan seafood..korang beli la kacang tue..murah ja..pegi pasar malam banyak..kacang kuda pon
ada...kacang tanah ke...jangan la kedekut sangat
ya...untuk diri korang jugak....

fourth:
membelai binatang peliharaan adalah satu cara mengelakkan stress.Jadi peliharalah binatang peliharaan seperti kucing , arnab , hamster untuk mengelakkan stress.

pilih2 nak yang mana..
binatang peliharaan ney kalau bela bukan untuk dibelai tue...
korang ubah la niat korang...belai la binatang tue setiap hari...
tak rugi seposen pon...selain bagi hilang stress, binatang tue
nanti akan selalu doakan untuk kita...kalau tuan dia baik la..
kalau tak...tak tau la...

lastly:
Makan kari? menurut kajian terbaru , hidangan pedas dan berempah dapat meningkatkan keseronokan mood seseorang .Jadi banyakkan makan kari ..
sedapnya.....
kalau bab makan ney mesti korang laju kan...makan..sapa yang tak nak..
tipulah kalau korang tak makan kari..tetambah kalau gaul ngan
kicap masa makan nasi..perghhhhh.... sedap...kalau tak tau
masak...cuba belajar ngan mak korang ye...

itulah yang cheq bley kongsi...

AMARAN: kalau stress jangan bunuh diri or mencampakkan diri anda ke peti sejuk..
elakkan semua itu ye...

Friday, April 22, 2011

CONTEST ALYA : AKU DAN ALAM.




ney first time cheq join contest...
contest dia pasal alam semula jadi...saja nak join..

ney pic cheq...dua ja..


kola perlis...

di pulau aman, penang ngan adik2.

nak tag membe ckit..ngeee

migraine

salam....
dalam orang tengah sibuk-sibuk study untuk final exam...cheq still nak update blog..
ok ney cita pasal MIGRAINE...
biasa la time2 nak final ney...mesti la ramai yang stay-up..so..
cheq selalu la kalau berjaga sampai malam ney..
esoknya..confirm MIGRAINE..
ok...sini nak cita sikit pasal penyakit ney...

Migraine ialah satu keadaan di mana sakit kepala terjadi disebabkan
oleh aliran darah dan perubahan kimia diotak. Perubahan ini akan
menyebabkan arteri yang membekalkan darah ke otak tersekat dan
menimbulkan sakit kepala yang diikuti oleh rasa tidak selesa
pada perut, loya dan pening. Ia juga kadangkala menimbulkan
kesan kepada pandangan.

tanda-tanda:

1. Biasanya pesakit mengalami gejala gangguan saraf seperti gangguan kepada pandangan seperti titik buta dan melihat motif seperti zig zag sebelum mengalami sakit kepala

2. Kadang-kadang pesakit melihat sinar cahaya yang amat terang hingga terasa seperti hampir buta

3. Selalunya gejala (1) dan (2) akan berlaku selama 15 hingga 20 minit dan diikuti dengan sakit kepala yang amat sangat. Pesakit akan biasa mengalami sakit kepala yang teruk dan berdenyut denyut disebelah atau satu bahagia kepala sahaja.

4. Ini akan diikuti oleh muntah atau cirit-birit.


baru-baru ney..cheq ada pergi hospital kerajaan tok check pasal penyakit ney..
tapi doktor tue check macam tue ja..tak bersungguh-sungguh..
last2 suruh pegi ambil ubat..macam tue ja check...
so sekarang tekad pegi klinik swasta ja..tapi belum ada kesempatan..

ok lah...cheq nk sambung study..nanti cheq update lagi..
doakan cheq ye untuk final ney....

Sunday, April 17, 2011

awk jga sy baik2 tak???


Di suatu malam depan panggung wayang…

Sizuka : Best tengok wayang dgn awk td..kelakar je cerita tu..xbosan kan?
Nobita : A’ ah xbosan. Best!
Sizuka : Kalau best, knp awk letakkan kepala awk kat bahu sy & beritahu sy
y awk mengantuk?
Nobita : Errr~ hehe..

Sizuka : Nasib baik kita pakai sweater kn awk? Kalau x, mesti sejuk dalam tu td.
Nobita : A’ah..btul3! Xdela sejuk sgt td bila dah pakai sweater ni.
Sizuka : Klu xsejuk, kenapa awk pegang tangan sy & beritahu y awk sejuk?
Nobita : Errr~ hehe..

Mereka pun menuju ke i-City..

Sizuka : Awk, sy cantik x?
Nobita : Awk kn syg sy..mestilah cantik..
Sizuka : Kalau sy ni betul cantik bagi awk, kenapa bila sy pakai baju-baju tertentu
baru awak akan puji sy cantik. Kalau sy pakai baju longgar, awk diam je..
kadang-kadang awk akan tanya saya kenapa pakai baju besar..kalau sy
pakai baju ketat, baru awk puji sy cantik..knp ye?
Nobita : Errr~ hehe..

Mereka pun tiba di i-City..

Sizuka : Jom snap pic wak..sy nak tangkap gambar awk bawah lampu tu.
Nobita : Kita tangkap gambar berdua la syg. Meh sini, duduk sebelah sy.
Rapat sikit, nanti xmasuk plak gambar awk.
Sizuka : Boleh ke rapat-rapat ni?huu
Nobita : Takpe de..awk kn awek sy..
Sizuka : Awek je..bukan isteri yg sah..
Nobita : Errr~ huhu..

Sizuka : Nanti sy simpan gambar kita ni dalam laptop sy ye wak.
Nobita : Alaa..upload la terus dalam fb.
Sizuka : Eh..boleh ke..xelok la wak..gambar tu dah la awk & sy je..
yang ke-3 syaitan..pastu nak pergi heboh 1 dunia tentang dosa y
kita buat..xmalu ke?huu
Nobita : Errr~ huhu..

Mereka pun pulang..

Sizuka : “Awk, awk syg sy x?
Nobita : Mestilah syg..syg sangat2 tau..haa
Sizuka : Buktinya??
Nobita : Eh..mcm ajak bergurau je..nak sy kiss pipi awk tu ke syg?hehe
Sizuka : Ish..apa ni? Teruknya pemikiran awk..huu
Nobita : Eh..errr~ huhu

Sizuka : Mak sy kata, kalau kita syg sesuatu tu, kita akan jaga
sebaik mungkin.
Nobita : Eh..mestila! hehe
Sizuka : Tapi awk tipu sy!huu~
Nobita : Eh..kenapa plak sy tipu awk??
Sizuka : Kalau awk syg sy, mestilah awk jaga sy sebaik mungkin tp awk
xjaga sy dgn baik pun..awk sentuh-sentuh sy, pegang tangan sy, cuba nk
kiss sy,ajar sy buat benda bukan-bukan yg sy xpernah buat sebelum ni,
selalu ajak sy keluar malam-malam.

Nobita : Owh..sekarang awk nak salahkan sy la ajak awk keluar malam??
Mak ayah awk yg bg izin tau!
Sizuka : Memang diorang y bagi izin tapi awk tau x y diorang jugak y akan
tanggung dosa sy dgn awk malam-malam macam ni sbb diorang bg izin pada
sy ank perempuan diorang utk keluar dgn lelaki bukan mahram tanpa adik atau
abang sy sebagai peneman pastu buat benda-benda xsenonoh! Pegang sana
pegang sini..awk tau x panggung wayang tu mungkin sejuk bagi awk sampai
terpegang tangan sy dgn sengaja, tp neraka tu teramat panas & tangan awk
y memegang tangan sy tu akan dibakar dalam api neraka berulang kali..awk
sedar x semua tu?? Tangkap gambar nak kepit-kepit, padahal boleh je tangkap
gambar sorang-sorang kan..then, nak heboh kat 1 dunia. Pastu nanti org ‘like’
awk pun suka sebab orang tau siapa awek awk & hubungan awk dan sy
kononnya bahagia tapi awk sedar x yang malaikat sentiasa mencatat segala
apa yg kita buat..awk ada ilmu agama..klu xde ilmu agama pun, awk tau benda
tu salah..tp kenapa masih buat? Awk sedar x semua tu??? Ingat Allah tak
waktu awk buat semua tu?? Awk tu belum tentu jodoh sy, nak sentuh-sentuh
sy. Kalau da awk nak sentuh-sentuh sy, apa je y suami sy boleh dapat special
dari sy sbg isterinya y sah? Awk nak ke isteri awk dah macam sisa orang?
Awk mesti akan cakap awk akan pastikan y awk akan nikah dgn sy sebab
tu awk boleh sentuh-sentuh sy..tp awk sedar x y awk tu siapa?? hanya hamba
Allah...awk bukan tuhan utk tahu siapa jodoh sy & jodoh awk..awk sedar x
semua tu??? Klu betul awk syg sy, awk jaga lah sy baik-baik, beri sokongan sy
jd muslimah solehah…dekatkan diri pada Allah, mohon pada Allah supaya izinkan
kita dijodohkan bersama kerana sy ni milik Allah..ibu bapa hanya penjaga sy,
mereka menjaga sy dgn penuh kasih sayang & didikan y baik sehingga sanggup
memberi kepercayaan pada awk utk menjaga sy, tp awk jaga sy x??awk jaga
sy x?? x kan..awk bawa sy kea rah keburukan..awk sedar x semua tu???
Banyak lagi y awk buat kat sy, sy pun terlalu kurang pandai ikutkan je kemahuan
awk..nanti kat neraka bila Allah soal sy dgn dosa-dosa maksiat y kita buat,
bukannya awk dapat backup sy dpn Allah..kn?? Tolonglah tahan diri tu sehingga
kita dah sah dinikahkan..huuu~

Suasana bertukar menjadi suram...sehinggalah nobita mula meluah perasaan...

Nobita : Kenapa x dari dulu awk cakap semua benda ni?? Kenapa bila kita dah
lalui macam-macam baru awk nak luahkan semua ni???
Sizuka : Sebab sebelum awk nak couple sgn sy, awk janji yang awk akan jaga
sy baik-baik. Awk suka dengan saya pun sebab bagi awk sy baik tapi semakin
lama awak makin berubah. Perubahan awk turut merubah diri sy. Baru sekarang
sy luah semua benda ni sebab selama ni sy sentiasa menanti agar Nobita y dulu
kembali. Nobita y menjaga sy dgn baik. Sy tunggu Nobita tu..tunggu & terus
menunggu kerana sy sayangkan dia. Tapi semakin lama sy tunggu, semakin
menjadi-jadi...awk fikirlah baik-baik apa y sy sampaikan...kalau awk masih
xberubah, lepaskan sy kerana Allah..

Nobita : ......

cinta tanpa sebab

Ini adalah satu kisah cinta sepasang kekasih. Mereka saling mencintai dan bakal berkahwin tidak lama lagi. Akan tetapi pada suatu hari, Si Gadis bertanya kepada Si Jejaka mengapa Si Jejaka mencintainya..

Gadis : Mengapa awak menyukai saya? Mengapa awak cintakan saya?

Jejaka : Saya tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu saya memang menyayangi dan mencintai awak!

Gadis : Awak tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana awak boleh katakan awak sayang dan cintakan saya sedangkan awak tidak boleh menerangkannya.

Jejaka : Betul! Saya tak tahu sebabnya tetapi saya boleh buktikan bahawa saya memang cintakan awak!

Gadis : Tak boleh beri bukti! Saya nak awak terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Tapi, kenapa pula awak tak boleh terangkan sebabnya?

Si Jejaka menarik nafas panjang dan dia berkata...

Jejaka : Baiklah! Saya mencintai awak sebab awak cantik, comel, mempunyai suara yang merdu, penyayang, kelakar, dan sentiasa merindui saya. Saya juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak awak melangkah, di situlah cinta saya bersama awak!


Si Gadis tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan Si Jejaka tadi. Namun begitu selang beberapa hari si Gadis mengalami kemalangan dan koma.

Si Jejaka amat bersedih. Di wad hospital, Si Jejaka menangis di tepi katil Si Gadis sambil berbisik..

"Awak! Jika disebabkan suara, saya mencintai awak... sekarang bolehkah awak bersuara? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak kerana sekarang awak tidak dapat bersuara. Jika disebabkan kasih sayang dan senda gurau, saya mencintai awak... sekarang bolehkah awak menunjukkannya? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak ketika ini.

Jika disebabkan senyuman saya mencintai awak... sekarang bolehkah awak tersenyum? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak. Jika disebabkan setiap langkah saya mencintai awak.... sekarang bolehkah awak melangkah? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak.

Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Saya tidak mempunyai sebab untuk mencintai awak lagi. Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Saya masih mencintai awak dulu, kini dan selamanya. Cinta tidak perlu ada sebab. Cinta lahir dari hati yang ikhlas. Saya terima awak seadanya. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat dan dipegang. Namun begitu... ia boleh dirasai dalam hati."

Saya sayang awak dunia dan akhirat..


HAK MILIK NUR SHAHIRAH BINTI AHMAD